BMW E91 PDC retrofit


Retrofit, odnosno naknadna ugradnja parking (PDC) senzora na BMW 318d E91, godište 06/2006.

PDC (parking distance control) - sistem za asistiranje prilikom parkiranja. Zvučni signal i vizuelni prikaz upozoravaju na prisustvo objekta ispred i iza vozila. Za mjerenje razdaljine koriste se četiri ultrazvučna senzora u prednjem braniku i još četiri senzora u zadnjem braniku.
Prednji senzori i dva zadnja krajnja senzora imaju domet oko 60cm, a zadnji srednji domet oko 1.50m.

Zvučni signal se oglašava u određenim intervalima, koji se smanjuju kako se vozilo približava objektu sve dok udaljenost do objekta ne padne ispod 30cm kada se oglašava kontinualni ton.

Slika 1.
Sistem se aktivira na dva načina, automatski i ručno. Kod prvog dovoljno je ubaciti u rikverc i posle 1s PDC će se aktivirati. PDC je moguće aktivirati ručno pritiskom na taster na prednjoj konzoli (Slika 1).

Sistem se deaktivira pritiskom na taster na prednjoj konzoli ili automatski prilikom kretanja auta 50m ili ako prekorači brzinu od 30 km/h.


Suština pisanja ovog članka je činjenica da se fabrički sistem može dobiti za više nego duplo manje novca nego odlaskom kod ovlaštenog BMW dilera.

Ponuda na dan: 22.10.2009.

Zadnji PDC

DIN
KM
Euro
Dijelovi
77740.00
1554.80
797.33
Ugradnja
25234.00
504.68
258.81
UKUPNO
102974.00
2059.48
1056.14
Prednji i zadnji PDC

DIN
KM
Euro
Dijelovi
102690.00
2053.80
1053.23
Ugradnja
33000.00
660.00
338.46
UKUPNO
135690.00
2713.80
1391.69

Mislim da su danas cijene još veće s obzirom na "svjetsku krizu", rast dolara i silna poskupljenja svega i svačega.

Dijelove koje sam koristio su uglavnom polovni, nešto što nisam mogao nabaviti polovno (npr. kablovi i konektori) morao sam uzeti kod BMW dilera. Slijedi spisak potrebnih dijelova i radnji:

r.br.
Opis
KM
EUR
1
Ultrasonic senzori, 8kom
273,00KM
140,00 e
2
Prekidač na centralnoj konzoli
112,52 KM
56.40 e
3
Kontrolna jedinica
189,52 KM
95,00 e
4
PDC retrofit kit - prednji
PDC retrofit kit - zadnji
183,63 KM
220,90 KM
94,17 e
113,28 e
5
Kodiranje
-
-
UKUPNO
979,57
498,85

Razlika, evidentna!
2,8 puta manja cijena...za početak...troškove je moguće dodatno smanjiti prodajom starog prekidača (2) i nekih dijelova iz "retrofit kit" paketa koji nisu potrebni (zvučnik za signalizaciju, prednji i zadnji) tako da se cijena svodi ispod 900KM, odnosno 450e ;)

Prije nabavke dijelova trebalo bi koristiti neke od softverskih alata za određivanje tačnih šifara dijelova prema modelu auta i godini proizvodnje, npr. ETK (odnosno EPC - Electronic Parts Catalogue) ili neke od online varijanti: realoem ili BMWfans.
Takođe, nije loše imati i TIS (Technical Information System) aplikaciju koja je neka vrsta priručnika za servisere gdje su detaljno opisane procedure za servisiranje auta.

1. Ultrazvučni senzori


Dakle potrebno je 8 komada, po četiri naprijed i nazad. Cijena novog senzora u BMW ovlaštenom servisu je 291,39KM (150e), dakle za osam komada treba mi 1200e :) Simpatično. Sreća pa postoji ebay.com. Od nekog lika iz Njemačke sam dobio nove senzore za 140e...kako ih je nabavio, kolika mu je marža, nemam pojma... :)

Većina aukcija na ebay-u nudi senzore za oko 25-35e, ali eto može se naći i jeftinije. Treba malo više tražiti i biti strpljiv, pa se senzori mogu dobiti za relativno male pare.

Četiri senzora dobio sam fabrički ofarbane u plavu boju koja mi ne odgovara. Inače, treba mi siva metalik. Tako da sam farbu skidao sa finom šmirglom granulacije 1000. Ispod boje je nekakav metal, vjerovatno zbog bolje provodnosti ultrazvučnih talasa, tako da ne treba nikakva podloga (prajmer), što bi bilo potrebno za plastiku. Na osnovu koda boje na autu, može se kod lakirera dobiti ista boja i to upakovana u sprej.
Dakle, najprije sam nanijeo jedan tanak sloj boje i nakon toga sloj laka i to je sve.

Ovu proceduru sam radio na osnovu par informacija od lakirera i nisam previše istraživao. Možda je trebalo nanijeti više slojeva, čekati da se suši pa lakirati...to ne znam...znaću posle nekog vremena ako boja počne spadati :) Za sad je sve ok.

Ostala četiri senzora sam dobio "pripremljena za farbanje" (bar sam tako skontao po informacijama sa nekih foruma), nanijet je nekakav crni sloj nečega, tako da nisam skidao taj sloj, već direktno nanosio boju i lak.

2. Prekidač na centralnoj konzoli


U zavisnosti od godine proizvodnje, dodatne opreme koju auto posjeduje u ETK aplikaciji može se pronaći odgovarajući broj dijela prema kome ćete ga tražiti po oglasima ili od BMW dilera.


Dakle, grijanje u sjedištima, PDC i Navigacija Professional, part number: 61 31 6 962 591.


3. Kontrolna jedinica

Kontrolna jedinica se takođe može naći polovna na ebay-u, a cijena se kreće oko 100e. Nisam se raspitivao kolika je cijena kod dilera ako se kupuje nova, ali vjerujem da nije mala.


Kao i za prethodnu stavku, potrebno je kroz ETK pronaći odgovarajući model za vaše auto.


Kontrolna jedinica samo za zadnje parking senzore se razlikuje od one za prednje i zadnje. Na slici je prikazana ova druga. Kod varijante za zadnje parking senzore postoje samo dva konektora. Inače, prvi konektor je za napajanje kontrolne jedinice i za signalni kabl koji se povezuje na CAN magistralu, drugi za zadnje senzore i treći za prednje senzore.
Isti modul se koristi kod više modela tako da možda naletite na isti modul skinut iz E87, E81, E88, E82...
Cijene modula se kreću oko 100e, s tim da sam se opekao sa carinom. Lik od kog sam kupio modul je poslao fakturu uz paket, što su naši s osmjehom dočekali, pa sam carinu sa svim troškovima platio još 98KM (50e)...tako da ako se snađete, kompletni troškovi mogu biti manji za 50e :)

4. PDC retrofit kit

Najviše mi je bilo žao dati pare za ove stavke. Par kablova, plastika i šarafa a tolika cijena...ali, sitnice koje nije lako nabaviti sem ako ne posjedujete BMW otpad. Vidjao sam po oglasima da se prodaju kablovi za PDC, ali su bili znatno precijenjeni, oko $100...plus poštarina...
Dakle, retrofit kit se može naći kod BMW dilera, obično se poručuje jer to ne drže na lageru.

PDC Retrofit Kit - prednji
Prednji (66 20 0 399 629) - spisak komponenata:
  1. Label - 0017969 - 1kom
  2. Installing instruction - 0399631 - 1kom
  3. Cableset - 0401223 - 1kom
  4. Cable strap - 1367599 - 20kom
  5. Decoupling ring - 6923000 - 4 kom
  6. Adaptor - 6938079 - 1kom
  7. Buzzer - 6969139 - 1 kom
  8. Holder - 7118199 - 2 kom
  9. Holder - 7118201 - 2 kom
10. Connector, double - 8364566 - 3 kom

Za vozila koja posjeduju Navigaciju (Business / Professional) ili BMW professional radio, stavke 6 i 7. (zvučnik) nisu potrebne jer se za zvučnu signalizaciju koristi postojeći sistem za signalizaciju.

PDC Retrofit Kit - zadnji
Zadnji (66 20 0 399 633) - spisak komponenata:
  1. Stick-on label - 0017969 - 1 kom
  2. Installation instructions - 0399631 - 1 kom
  3. Retrofit cable set, power supply PDC - 0401219 - 1 kom
  4. Retrofit cable set, PDC rear - 0401226 - 1 kom
  5. Cable strap L=200MM/B=3,6MM - 1367599 - 20 kom
  6. Expanding nut - 1367868 - 1 kom
  7. Trigger contact pdc - 6903102 - 1 kom
  8. Fuse Mini, yellow-brown 5A - 6917401 - 1kom
  9. Decoupling ring PDC torque converter - 6923000 - 4 kom
10. Bracket, loudspeaker PDC - 6938777 - 1 kom
11. Body nut - 6979392 - 3 kom
12. Fillister head self-tapping screw - 7059617 - 1kom
13. PDC holder inside left - 7118195 - 1 kom
14. PDC holder inside right - 7118196  - 1 kom
15. PDC holder outside left - 7118197 - 1 kom
16. PDC holder outside right - 7118198 - 1 kom
17. Connector, double - 8364566 - 3 kom
18. Combi. fillister head self-tapping screw ST 4,8X16 - 9143799 - 3 kom
19. Bracket for module - 9174260 - 1 kom
20. Hex nut - 9904022 - 1 kom

Za vozila koja posjeduju Navigaciju (Business / Professional) ili BMW professional radio, stavke 7, 10 i 20. nisu potrebne i mogu se prodati i time smanjiti ukupnu cijenu ugradnje.

5. Kodiranje

Nakon ugradnje svega gore navedenom potrebno je izvršiti kodiranje, inače jedino što će biti funkcionalno je PDC taster na prednjoj konzoli. Nisam se raspitivao, ali sudeći po komentarima na forumima, cijena za kodiranje kod BMW dilera je oko 50e. Druga varijanta je da nabavite odgovarajući OBD kabl (koji se opet može naći na ebay-u), softver i samostalno izvršite kodiranje. O ovome možda  u nekom drugom članku ;)

UGRADNJA

Kompletna procedura ugradnje PDC kompleta opisana je u dokumentu 01 29 0 399 631 - Installation instruction - PDC Retrofit Kit, BMW 3 Series Saloon (E90), BMW 3 series Touring (E91). Dokument se može naći na internetu. Kad ga otvorite mnoge stvari će postati jasne, jednostavno, tamo je sve opisano, od preliminarnih zadataka, spiska potrebnih dijelova, spajanja žica na konektor...jedino kodiranje nije opisano.


Najprije je potrebno izvršiti preliminarne zadatke definisane u ovom dokumentu. Svaki "zadatak" ima svoj TIS kod gdje je sve opisano do tančina:

Disconnect negative pole of battery                                        12 00 ...
Rear bumper trim                                                                    51 12 000
Luggage compartment floor trim                                             51 47 101

Kodove s desne strane upisujemo u TIS aplikaciju gdje se nalaze uputstva kako isključiti negativni pol baterije, skinuti zadnji branik, poklopac s donje strane u gepeku...


TIS: Vehicle Identification = zadnjih 7 cifara od broja šasije iz vaše saobraćajne (VIN broj), pa onda na klik na Document.
Dalje samo pratite proceduru iz dokumenta. Slijedi par slika slikanih u toku ugradnje.

Akumulator se nalazi u gepeku sa desne strane
Plastiku na desnoj strani od sigurnosnog pojasa je bilo ubjedljivo najteže skinuti. Evo par slika čisto da vidite gdje su žabice.

Mjesto za kontrolni modul - iznad akumulatora
Postavljeni kablovi za senzore
Kablove od kontrolne jedinice do table sa osiguračima (ispod suvozačevog sjedišta) postavljate sa ostalim kablovima, dakle samo pratite rutu ostalih kablova.

Pored vrata
Signalni kabl koji se spaja na CAN magistralu (zeleno/naranđžasti - zeleni) spaja se na žice iste boje koje su upredene. Znači, nađete tu paricu, malo je raspredete i spojite sa mini konektorima.
Spremno za spajanje
Spojeno
Napojni kabl za kontrolni modul spaja se na kutiju sa osiguračima na odgovarajuće mjesto, U zavisnosti od modela auta i od opreme koju posjedujete, to mjesto može biti zauzeto.
PDC - 28
Spajamo na konektor u gornjem desnom uglu
Dakle mjesto 28 za PDC...Tabla sa osiguračima se mora skinuti i sa druge strane nalazi se plavi (čini mi se) konektor na koji spajamo žicu. U mom slučaju je na tom mjestu već bila spojena žica na koju sam sa mini konektorom spojio novu žicu.

Zaokruženi - osigurač 28 i spoj na CAN magistralu.
Skidanje prednjeg branika je znatno lakše u odnosu na zadnji, s tim da je provlačenje kabla do table sa osiguračima malo naporno, al ništa strašno :)
Kablove provesti sa ostalim kablovima do enterijera auta, tj. sa lijeve strane auta (gledano sprijeda) ispod šoferšajbne...
Skinut crni poklopac

Potrebno je iskopčati sve konektore, izvaditi kontrolni modul i izvaditi bijelu kutiju, koja je u stvari nosač modula. Ispod nje se nalazi gumeni uvodnik kablova kroz koji provlačimo kabl od prednjih senzora. To je razlog zašto ovi kablovi dolaze nespojeni na konektor, jer s konektorom ne bi mogli proći kroz uvodnik. Ovaj kabl ide do PDC kontrolnog modula.
Postavljen kontrolni modul i spojeni konektori
Posle kabliranja, postavljanja modula slijedi zamjena konzole sa konektorima.

I na kraju...

Sledi bušenje branika. Koristimo stepenastu burgiju 18mm, u narodu poznata kao jelkica.
Bilo bi poželjno da burgija bude oštra, jer je branik od nekakve gumirane plastike i bušenje nije baš jednostavno. Mora se bušiti iznutra pa spolja. Najbolje je da probate na nekoj sličnoj plastici, čisto da steknete neki osjećaj.
Mjesta za bušenje su označena iznutra.

Nakon montiranja senzora treba vratiti sve na svoje mjesto. Ni to nije lako :)
Na kraju, montirani senzori izgledaju ovako:


Nakon ovoga slijedi kodiranje i to je to :)

maj 2012. god.





3 коментара:

  1. Odlično odrađeno.Da li mozda znaš kako da ugradim fabricki blue tooth i grejače sedišta.Pozdrav

    ОдговориИзбриши
  2. Što se tiče sjedišta nemam nekih informacija, s obzirom da mi je auto došlo sa fabrički ugrađenim grijačima. A bluetooth planiram ugrađivati u neko dogledno vrijeme. Najbitniji, i najskuplji, od svega je ULF modul koji se takođe može naći polovan. Jedini problem sa tim starim modulima je što podržavaju vrlo mali broj modela telefona, tako da je bolja varijanta uzeti nov modul.
    Za bluetooth imam dokument za retrofit sa potrebnim koracima i dijelovima koji ti mogu poslati ako si zainteresovan ;)

    Poz

    ОдговориИзбриши
  3. Nisam, ali planiram. U suštini još prikupljam informacije...ako hoćeš možemo razmjeniti informacije

    ОдговориИзбриши